Nőgyógyászat

• Felkereshet rutin nőgyógyászati szűrővizsgálat
  •  nőgyógyászati ultrahangvizsgálat (ciklusmonitorozás, folliculometria)
  • meddőségi kivizsgálás
  • gyulladásos, fertőzéses panaszok diagnosztikája, kezelése
  •  sürgősségi fogamzásgátlás
  • HPV tipizálás, STD szűrések
  • menstruációs problémák diagnosztikája és kezelése
  • tinédzserkori panaszok diagnosztikája és kezelése
  • változókori panaszok diagnosztikája és kezelése céljából

Nőgyógyászati műtéteket, endoszkópos (laparoscopia, hysteroscopia) és egynapos sebészeti beavatkozásokat Esztergomban, az elmúlt évben felújított és korszerűsített Vaszary Kolos Kórház Szülészeti és nőgyógyászati Osztályán végzem, ahol kulturált, kellemes és barátságos környezetben gyógyulhatnak a páciensek. VIP kórterem rendelkezésre áll mind a nőgyógyászati, mind a gyermekágyas részen.

Egészséges, de nem kívánt terhesség megszakítását nem végzek!

Várandósgondozás

A várandósgondozás célja a várandós nő egészségének megőrzése, a magzat egészséges fejlődésének és egészségesen történő megszületésének elősegítése, a veszélyeztetettség és a szövődmények megelőzése, illetve megfelelő időben történő felismerése, valamint a szülésre, a gyermek korai kötődésére, a szoptatásra és a csecsemőgondozásra való felkészítés. A várandósgondozás akkor kezdődik, amikor a szülész-nőgyógyász szakorvos a méhen belüli várandósságot megállapítja, a rizikó-besorolást elvégzi és erről a várandós részére igazolást ad. A várandósgondozás olyan komplex egészségügyi szolgáltatás, amely

1. a) a védőnő,
  2. b) a háziorvos,
  3. c) a szülész-nőgyógyász szakorvos,
  4. d) a várandós választása esetén a szülésznő, valamint
  5. e) a várandós együttműködésén

A várandósgondozást a szülész-nőgyógyász szakorvos által megállapított alacsony rizikójú várandósság esetén a szülész-nőgyógyász szakorvos vagy szülésznő, magas rizikójú várandósság esetén kizárólag a szülész-nőgyógyász szakorvos végzi a védőnő és a háziorvos együttműködésével.

(26/2014 IV.8. EMMI rendelet)

Rendelőnkben az alábbi szolgáltatásokat tudjuk nyújtani a kismamáknak a várandósgondozás keretein belül:

Minden várandósgondozói viziten vérnyomásmérés, vizeletellenőrzés, testsúlymérés, szívhang hallgatása, melyet rendelőnkben áttekintő ultrahanggal végzünk.  Leletek értékelése, átbeszéljük a felmerülő kérdéseket, meghatározzuk  a következő vizsgálatot és annak idejét.

Első jelentkezés alkalmával : hüvelyi ultrahangvizsgálat (UH) a terhesség tényének megállapítása céljából.  Anamnézis felvétele.  Rizikóbesorolás.  Méhnyakszűrés szükség esetén. Hüvelykenet készítése tisztasági fok megítélése céljából). Beutaló háziorvoshoz és védőnőhöz.

Általában 30. hétig 4 hetente, 36.  hétig 3 hetente ajánlott a várandósgondozáson való részvétel.

36.héten B-csoportú Streptococcus szűrése (hüvelyváladék tenyésztés).

1. héttől hetente a területileg illetékes rendelésen CTG vizsgálaton való részvétel.

A terhesgondozási protokollban megjelölt ultrahangvizsgálatok (12. heti genetikai ultrahangvizsgálat , 19-21. hét között és 28-32. hét közötti ultrahangvizsgálat) végzésre rendelőnkben egyelőre nincs lehetőség!!!

A kismamáknak erre a célra specializálódott intézményeket ajánlunk, melyekről az alábbi linkeken keresztül van lehetőségük tájékozódni:

1. http://genium-med.hu
  2. http://gendiagnosztika.hu